Увеличете резервациите чрез интернет


Девет начина да генерирате повече резервации чрез интернет

Автор: Нийл Салерно, Hotel Marketing Coach*

В крайна сметка повечето хотелиери/ресторантьори трябва да се съгласят, че единственият начин за измерване на ефективността на уебсайта на хотела/ресторанта е да се проследи броят на резервациите, генерирани онлайн. Онези, за които е достатъчно да знаят колко са посетителите на сайта, вероятно просто не виждат голямата картина. По-голям брой посетители съвсем невинаги означава, че имате повече резервации.

Всъщност говорим за две съвсем различни неща: първото е привличане на посетители на сайта, а второто – превръщане на посетителите на сайта в гости на хотела/ресторанта. Мнозина бързо ще решат, че се нуждаят от оптимизиране на търсачките (search engine optimisation), но всъщност трябва да се концентрират върху оптимизирането на уебсайта (WSO, website optimisation).

Има много неща, които допринасят за продуктивността на хотелския/ресторантския уебсайт. Противно на това, в което вярват мнозина дизайнери, хотелският/ресторантският уебсайт не е просто атрактивна онлайн брошура, която като добавка разполага с възможности за навигация и реклама. Той трябва да бъде инструмент за генериране на продажби, инструмент, който да предоставя маркетингови данни. Освен ако сайтът не е създаден, за да бъде музей, трябва да има маркетингови принципи, които да са свързани с дизайна му.

Може би най-трудната задача е да се накарат хората да разберат, че атрактивният уебсайт може да бъде маркетингов провал просто защото в него липсват инструменти за продажба и продуктивна резервация. Това могат да бъдат добре написани текстове, приемливи снимки, лесно разбираема навигационна схема, добре проучени и внимателно подбрани фрази, работещи описания и заглавия, метатагове и, разбира се, добре изградена линк стратегия.

Тук можете да видите девет начина, които хората използват, за да бъдат сигурни, че сайтовете им ще получат по-голям дял онлайн резервации.

Флаш интродукции и други флаш елементи

Всички интродукции на главната страница могат да изглеждат привлекателни, но те няма да допринесат за популяризиране на сайта Ви, нито пък за неговата продуктивност. Сигурен съм, че линкът, който най-често се кликва на тях, е skip intro – пропуснете представянето. Хората не търсят забавление, те търсят информация. Така че кажете на уебдизайнера си: Не, благодаря, нямам нужда от флаш презентация.

Търсачките просто четат текста. Малко флаш може да е атрактивен, но прекалено много дизайнери залагат само на ефекта. Вашият уебдизайнер трябва да отдели повече време на текста, който е значително по-важен за успеха на сайта.

Напоследък се предлагат преференциални условия за изграждане на целия сайт с флаш. Разбира се, той ще изглежда красиво, но ще Ви създава огромни проблеми. Подобен сайт струва скъпо – както създаването, така и промените му. Повечето флашове изискват навигационните линкове да бъдат кликвани два пъти, за да функционират. Това може да не изглежда голям проблем, но мнозина юзъри решават, че линкът е повреден, след като са свикнали с едно натискане на бутона. Този тип сайтове може да са перфектни за художествена галерия или музей, но в никакъв случай не са подходящи за хотели/ресторанти. Освен това флашовете объркват бързите търсачки и почти винаги довеждат до класирането на сайта на далечна позиция. На трето място – вижте успешните резервационни портали като Expedia, Travelocity – нито един от тях не използва флаш!

Внимавайте със снимките и графиките

Можете да повишите интереса към снимките си и да ги направите по-разпознаваеми просто като прибавите текстово описание към тях. Този похват работи най-добре за фотогалериите на сайта. След като търсачките могат да разпознават единствено текста, това ще позволи снимките ви да станат част от процеса на търсене и да увеличат популярността на сайта.

Навигационна схема на сайта

Дизайнерите на уебсайта, които обикновено нямат познания по отношение на хотелския маркетинг, обикновено са свръхкреативни по отношение на елементите на навигацията. В същото време навигационната схема е от първостепенно значение за търсачките. Премахнете менютата, които са привързани към определени етикети. Не можете да направите грешка с определения като „услуги“, ,дейности“ и др. Често виждаме уебсайтове, които кръщават началната си страница lobby – креативност, която поражда недоразумения. Не се опитвайте да преоткриете колелото!

Метатагове и други технически въпроси

Съществува дебат по отношение на така наречените метатагове, някои търсачки се кълнат в тях, други ги проклинат. Всъщност необходим е здрав смисъл, за да се уверите, че имате на разположение правилните тагове за вашия сайт. Искате да ги видите? Няма проблем, използвайте Explorer, намерете собствения си сайт и кликнете на view, източник.

Има различни тагове. Въпросът е доколко са точни. На повечето търсачки таговете помагат да намерят вашия сайт. Между другото някои метатагове трябва да са различни за всяка страница от сайта. Има много сайтове, които позволяват да видите броя на влизанията на клиенти в продължение на последния месец, както и всяка причина за тях. Те дори могат да предложат подходящи думи и фрази за търсене, които да го направят по-успешно.

Текстът – какво казва сайтът ви (и как го прави)

Най-честата грешка на хотелските/ресторантските уебсайтове е лошият текст. Винаги може да се разпознае сайт, чийто текст е създаден от техничар – той винаги изглежда като допълнително прикачен. Текстът е най-важният елемент поради две причини – това е единственият елемент, който може да бъде открит от търсачката, и това е нещото, което може да продава хотела/ресторанта Ви. Както вече стана въпрос за това – снимките генерират интерес, а текстът – продажби.

Осъзнавайки, че повечето посетители няма да прочетат текста на целия сайт, е изключително важно той да бъде написан във формата на пирамида – важността да намалява от върха към основата. Първите два или три параграфа трябва да включват максимален брой ключови думи или фрази, които да спомогнат за разпознаването им от търсачките. Не се престаравайте обаче, защото резултатът може да се окаже спам.

Началната страница очевидно е най-важната. Това е Вашият шанс да изясните местоположението на хотела/ресторанта (не само адреса), както и най-важните му особености.

Описанието на местоположението на хотела/ресторанта трябва да включва и разстоянието от него до основни обекти и атракции.

Резервационната система може да стане най-добрата Ви инвестиция

През целия си живот не съм могъл да намеря дори една-единствена причина защо сайтът на един независим хотел/ресторант да няма и възможност за резервация. Хотелите, които не са част от верига, имат нужда от подобно нещо, за да бъдат конкурентни на верижните. Простият факт е, че все повече и повече потребители предпочитат да направят резервация в реално време. Запитванията по имейл вече просто не вършат работа.

Не всички резервационни системи са еднакви. Търсете такава, която ще е лесна за поддръжка – както по отношение на цени, така и налични стаи. Тя трябва да е добре конструирана, така че да бъде лесна за използване, и с професионален дизайн. Друга важна особеност е да няма комисиони или резервационни такси. И още нещо – трябва да има добър технически персонал, който да я поддържа.

Преди всичко не очаквайте интернет потребителите да бъдат задоволени от възможността за резервация по имейл на сайта. Не можете дори да предположите от колко резервации може да се лишите по този начин! За онези, които смятат, че онлайн резервационните системи са финансово недостъпни, помислете отново, възвращаемостта на тази минимална инвестиция е огромна.

Събирайте и използвайте данните от уебсайта

Има много софтуерни програми, които позволяват да се събират данни чрез уебсайта. Трябва да знаете кои са най-продуктивните търсачки, от кои сайтове идват клиентите ви и пр. Убедете се, че администраторът на сайта знае как да използва тази информация и да го променя в съответствие с нея. Перфектни сайтове не съществуват, има само сайтове, които правим все по-добри. Софтуер от типа на Google’s Analytics може да ви покаже каква е популярността на всяка страница на Вашия сайт, така че да направите нужните промени. И което не е без значение – засега е безплатен.

В миналото, когато бяха популярни печатните реклами, любимото ми твърдение беше: „50% от рекламата си е чиста загуба на пари, проблемът е, че ние не знаем точно кои 50%.“ То обаче не е валидно за уебсайтовете. Тук можем лесно да видим кое е продуктивно и кое – не.

Рекламата pay-per-click

В доброто старо време трябваше да похарчим доста пари, за да рекламираме хотела/ресторанта си, без да знаем каква ще бъде ползата, ако изобщо има някаква. Рекламата, известна като рay-per-click, е точно онова, което изглежда – плащате само за онези потребители, които посетят Вашия сайт.

Би могло да бъде страхотна инвестиция, ако намерите някого, който знае как правилно да използвате тази възможност и я поддържа за Вас. Това може да Ви изведе напред в борбата с конкуренцията.

Разработете линк стратегия на сайта

Много търсачки използват популярността на сайта, за да направят класация чрез входящите и изходящите линкове. Линковете към атракции и релевантни дестинации могат да бъдат много полезни. Все пак бъдете предпазливи и никога не слагайте изходящи линкове на началната страница.

Интернет маркетингът представлява най-добрия инструмент за хотелски/ресторантски продажби в наши дни. Той осигурява огромна възвращаемост на инвестициите и помага да се дръпне напред в борбата с конкуренцията. Не се задоволявайте с нещо, което изглежда атрактивно, но ви носи малко резервации. 

 

About "НАССР Консултинг" ЕООД - София - "Знанието е съкровище, което следва навсякъде този, който го притежава."

Консултант в областта на храните, туризма и околната среда - с познания, образование и опит, инж-технолог Христина Стамболова-магистър по специалност "Технология на животинските и хранителни продукти,консервирането и общественото хранене" (1991 г.) и магистър по туризъм (2006 г.), придобити в УХТ (бивш ВИХВП)-гр. Пловдив, с дълъг опит (25 г.) в областта на околната среда, с участия в редица обучения и опит по екология, туризъм, храни и хранене, обществени поръчки, приватизация, концесии, мениджмънт на сгради и др.
Публикувано на полезна информация, туризъм. Запазване в отметки на връзката.

1 Responses to Увеличете резервациите чрез интернет

  1. Thai каза:

    Страхотно! Мисля да последвам някои съвети, нищо не губя.

    Харесвам

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.