31.08.2020 г. Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ
Агенцията по вписванията информира, че с нормативни промени се въвеждат облекчени изисквания при подаване на годишни финансови отчети (ГФО) и годишни доклади за дейността за малки, средни и микро предприятия.
Според промените, отпада необходимостта да се представят документи, доказващи приемането на годишния финансов отчет и годишния доклад за дейността (покани за свикване на общи събрания, протоколи от проведени общи събрания, доказателства за получаване на поканите и пр.).
Обстоятелството, че ГФО са приети от съответния компетентен орган, се доказва с представяне на декларация по образец (декларация по чл.62а, ал.2, т.2 от Наредба N1 от 14 февруари 2007) от законния представител на търговеца или юридическото лице с нестопанска цел. Промените влязоха в сила от 14.03.2020 г., с приемането на Наредба за изменение и допълнение на Наредба 1 за водене, съхраняване и достъп до търговския регистър и до регистъра на юридическите лица с нестопанска цел.
Промените няма да се прилагат за големи предприятия и фирми от обществен интерес*, Според статистиката за 2018 г., тези компании са около 3-4% от всички предприятия.
По данни на Агенцията по вписванията, подадените ГФО от 01.01.2020 г. до момента са 143 808. От тях 76% са подадени по електронен път, а 24% – на гише. Според броя на подадените заявления Г2 (ГФО) за 2019 г. (330 343), до края на септември 2020 г. (крайният срок за подаване на ГФО), се очаква да бъдат подадени над 186 000 заявления.
Източник: Агенция по вписванията >>>>>