Всички автомати, машини и др. съоръжения за съхранение и продажба на храни следва да се регистрират по Закона за храните.
С процедурата може да се запознаете тук РЕГИСТРАЦИЯ
За регистрацията на машините се изготвя една система за самоконтрол (за територията на една ОДБХ), подава се отделно заявление за всяка машина и се заплаща такса 34.00 лв. за 1 бр.. За регистрация на МПС се подава уведомление и се заплаща такса 21.00 лв.
С оглед предотвратяване на риск за здравето на населението ще се извърши проверка на съоръженията за установяване спазването на законодателството по храните и ще се издават предписания.
Точното местоположение на автоматите ще се записва в Удостоверението за регистрация.
В хода на проверките, при наличие на съмнение за безопасността на храните, водата и материалите, ще се вземат проби за провеждане на съответно (микробиологично или химично) изследване.
При констатиране на нарушения ще се прилагат административно-наказателни процедури, съгласно действащото законодателство.
За повече информация и за изготвяне на необходимата документация се свържете с нас, на посочената контактна информация.
При възлагане на ОНЛАЙН УСЛУГА – обслужването е електронно (дистанционно) и се заплаща с НАМАЛЕНИЕ 20 % от общата цена за услугата. Готовата документация и счетоводни документи Ви се доставят на място с куриер ЕКОНТ.
За изготвяне на оферта, моля посочете за автоматите/машините: местоположение-населено място, брой, вид – с какво предназначение са – за какви храни и напитки се използват?
–––––––––––––––––––––
Пет Мар 18, 2011 10:41 am, До два месеца ще бъдат проверени всички нерегистрирани кафе-машини в старозагорска област. До момента са регистрирани 219 в цялата област. Тези кафеапарати, които не отговарят на изискванията ще преминат към графата „нелегални“ и ще им бъде наложена съответната глоба. Останалите ще са под прекия контрол на Областна дирекция по безопасност на храните.
–––––––––––––––––––––
Повече информация ЗА ВЕНДИНГ БИЗНЕСА В БЪЛГАРИЯ – характеристики, особености, предимства и очаквано развитие.
Запознайте се с предлаганите от нас възможности:
ПРОМЕНИ ЗА ОТЧИТАНЕ НА ПРОДАЖБИ ОТ АВТОМАТИ: наличие на фискално устройство, вградено в автомат на самообслужване!
Здравейте, благодаря ви предварително за отговора!
Когато съм отворил фирма , минал съм и през бабх , но местата , на които са поставени кафе автоматите са частни обекти, трябва ли да отида до общината за подаване на регистрация търговска дейност, фирмата е ЕООД .
Благодаря още веднъж!
ХаресвамХаресвам
Да, необходимо е, в случай, че общината го изисква. Всяка община определя процедурите за регистрация.
ХаресвамХаресвам
Здравейте!Искам да попитам за вендинг автомат за храни и сладки изделия Град Стара Загора примерно пред блока ми?Какви документи и трябва ли да имам фирма?Благодаря
ХаресвамХаресвам
Здравейте Валери, за регистрация на автомат за напитки трябва:
1.да регистрирате фирма
2.да сключите договор за наем на мястото със собственика
3.изготвяне на система за самоконтрол – в нея се посочват създадените хигиенни условия за машината и суровините, начин на почистване, водене на записи, изисквания към персонала и др.
4.подаване на заявления
-в ОДБХ-Ст.Загора за регистрация на автомата
-в общината за регистрация на търговската дейност
След извършване на горното може да започнете дейност!
ХаресвамХаресвам
https://polldaddy.com/js/rating/rating.jsЗдравейте, интересува ме, когато в работещ обект – Кафе аперитив със съответните разрешителни и системи подпечатани от БАБХ се поставят такива вендинг машини с цел облекчаване работата на персонала, та трябва ли да се регистрират отделно !?
Благодаря предварително!
ХаресвамХаресвам
Ако мястото на автомата е вътре в обекта е достатъчно да допълните системата за самоконтрол.
ХаресвамХаресвам
iskam da popitam dali moga da sloja kafe avtomat v dvora si za6toto jiveq na glavna ulica
ХаресвамХаресвам
Здравейте г-н Калев,
Да, може да поставите кафеавтомат в собствен имот. За целта е необходимо да осигурите санитарно-хигиенни условия за дейността и поддържане на машината и да изготвите система за самоконтрол, след което да подадете заявление за регистрация на автомата в ОДБХ.
ХаресвамХаресвам
Всичко което е свързано с употребата най вече храни за мен трябва да бъде прегледано обстойно и да има всички нужни документи, които позволяват на даден човек да търгува и да продава независимо по кой начин храни на хората.Тези автомати са удобни и бързи, но има случаи в които не ти пуска нищо, а парите са ти вече там, или пък момента, че е по трудно да видиш срока на годност и трябва да имаш доверието, че всичко е на ред.Харесва ми лупичката, нека има повече проверки така е.
ХаресвамХаресвам
Горе долу колко излиза цената на документацията за 1 вендинг машина за продажбата на кафе?Искам да знам ориентировачно за да си направя сметка да ли да се захващам?Благодаря предварително.
ХаресвамХаресвам
Здравейте г-жо Стаматова,
Ще Ви изпратя предложението си, във връзка с което бих искала да ми кажете в кое населено място ще е разположен автомата? Освен документация Вие ще получите необходимата консултация, информация и работни формуляри за подготовка и правилно функциониране на дейността.
ХаресвамХаресвам
Количките за продажба на пуканки и захарен памук подлежат ли на регистрация също?
ХаресвамХаресвам
Да, регистрират се съгласно Закона за храните.
ХаресвамХаресвам
Здравейте, радвам се че намерих тази прекрасна фирмена страница. Не мога да повярвам, Благодаря Ви!
Искам да попитам за всеки автомат ли има отделна регистрация или всички заедни се регистрират с една документация?
ХаресвамХаресвам
Здравейте г-жо Панова,
Благодаря за въпроса Ви!
Всички видове автомати подлежат на регистрация в ОДБХ, Когато те са собственост или използвани от един собственик, намират се на територията на една и съща ОДБХ, се регистрират с една документация. Във всички останали случаи, когато са разположени в различни ОДБХ, се изготвят необходимия брой технологични документации.
ХаресвамХаресвам
какви са изискванията за регистрация на вендинг автомати
ХаресвамХаресвам
Здравейте, благодаря за въпроса Ви.
Регистрацията на обекти за продажба на храни се извършва в Областна дирекция по безопасност на храните (ОДБХ), съгласно чл. 12 от Закона за храните, по местонахождение на обекта.
Във Вашият случай за регистрация на автомати за храни и напитки е необходимо:
1. да се изготви Система за самоконтрол – Добри практики за обслужване на автоматите и търговия със съответните видове храни, включваща част: Безопасност на храните – работни процедури на основание изискванията на нормативната уредба – описание на дейността и обекта, осъществяваните процедури, уточняване на отговорности, подготовка на заповеди, работни инструкции, технологична схема, работни форми за попълване, обучение;
2. да се извърши обучение на персонала за прилагане на изискванията и задълженията, съгласно системата за самоконтрол.
3. персоналът, ангажиран с дейността да притежава лична здравна книжка и работно облекло;
4. на регистрация в ОДБХ подлежи и използваното МПС за транспорт на храните.
Ако желаете да получите ценово предложение за изготвяне на документацията за дейността, моля да дадете следната информация:
1. Местонахождение на автоматите – населено място;
2. Вид и брой на автоматите;
3. Вид храни, които се продават;
4. Брой на персонала, ангажиран с дейността;
5. Лице за контакт – име, ел. поща, телефон.
С уважение,
инж.технолог Христина Стамболова
управител и консултант
______________________________________________
за контакти:
„НАССР Консултинг“ ЕООД – гр. София
тел. 0888/53 55 47
е-mail: haccp.consulting@hotmail.com
е-mail: hstambolova@gmail.com
интернет адрес: https://haccpconsulting.wordpress.com/
ХРАНИ И ХРАНЕНЕ, ТУРИЗЪМ И ОКОЛНА СРЕДА – КОНСУЛТАНТСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ УСЛУГИ
ХаресвамХаресвам