КЛИЕНТЪТ – Защо и как да се грижим за него?


КАЧЕСТВОТО В ТУРИЗМА

Много компании в различни страни разбрахa, че всички туристи, не са еднакви. Те са различни, въз основа на техния произход, цел на  пътуване, продължителност на престоя, дейности и т.н.. Например японци, германци и други американски туристи често са смятани за особено големи разпоредители. Чрез прилагането на концепцията за управление на качеството в туризма, туристическите фирми са развили своите услуги, които отговарят на нуждите на такъв вид клиенти. 

Ако желаете да се прилагат успешно стратегии за управление на качеството Ви препоръчваме да се разгледат следните точки:

• Трябва да има дългосрочен ангажимент за непрекъснато подобряване,
• Трябва да има култура на обслужване „още от първия път“, 
• Вашите служители трябва да бъдат обучени да разбират отношенията клиент-доставчик,
• За предоставените услуги  не трябва просто да се съсредоточите само върху цената, но и за тяхното качество и безопасност,
• Трябва да се управляват подобренията в системата за доставка,
• Трябва да се въвеждат нови методи на контрол и обучение,
• За да се подобри комуникацията и изграждане на екип трябва да се идентифицират междуведомствените бариери. Това също ще Ви помогне в управлението на процеса на обслужване, 
• Трябва да се развиват човешките ресурси – стратегии за обучение на работното място, стимули и мотивация, и
• Последна – но не на последно място, трябва да се разработи системен подход за управление на цялостното изпълнение на Програма за управление на качеството във Вашата организация.

Трябва винаги да се помни, че всеки един от Вашите клиенти биха искали да се чувстват специални и при обслужването на всеки той да се чувства различен от хиляди други, което разбира се не винаги е лесно. Въпреки това, началният контакт може да се направи успешен чрез ефективно използване на умения за общуване.

Най-важната част от Вашата работа е да дадете възможно най-добрия стандарт на грижи и услуги на клиента Ви и това прави задачата Ви различна от другите. С други думи означава да се предвиди мисленето на клиентите, техните реакции и да се опитвате да се полагат индивидуални грижи за техния комфорт и удовлетворение.

Доволният клиент винаги ще работи като посланик на добра воля за Вас и Вашата компания!

Следователно, Вие трябва да сте с  по-силен акцент върху програми от грижи за клиентите. Това може да стане чрез осигуряване на широко обучение на служителите си по такива въпроси, свързани пряко или косвено за управление на качеството. Контрол на Вашите продукти/услуги или за обслужването на клиентите да се разработват механизми за дълготрайна връзка с клиента.

КЛИЕНТЪТ – Защо и как да се грижим за него?

Вижте тук [PDF] Клиентът

 

About "НАССР Консултинг" ЕООД - София - "Знанието е съкровище, което следва навсякъде този, който го притежава."

Консултант в областта на храните, туризма и околната среда - с познания, образование и опит, инж-технолог Христина Стамболова-магистър по специалност "Технология на животинските и хранителни продукти,консервирането и общественото хранене" (1991 г.) и магистър по туризъм (2006 г.), придобити в УХТ (бивш ВИХВП)-гр. Пловдив, с дълъг опит (25 г.) в областта на околната среда, с участия в редица обучения и опит по екология, туризъм, храни и хранене, обществени поръчки, приватизация, концесии, мениджмънт на сгради и др.
Публикувано на туризъм. Запазване в отметки на връзката.

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.