Tелефон 112 – Вашият SOS номер


Единен европейски номер за спешни повиквания – телефон 112 – Вашият SOS номер

„112 е ключов елемент от безопасността на гражданите. Всеки европеец трябва да знае този номер и как да го използва, за да получи спешна помощ.“ Майк Амароса,председател на Фондация „112”

А Вие знаете ли?

Телефон 112 приема спешни и аварийни обаждания при необходимост от спешна медицинска помощ, помощ при пътно-транспортни произшествия, пожари, аварии, кризи и други инциденти с човешки и материални загуби. Телефонът се избира без код. Услугата 112 е денонощна и безплатна.

Повикванията към телефонен номер 112 се приемат от оператори, които са специално обучени и работят по утвърдена инструкция за определяне истинността на сигнала. Първата задача на оператора е да се идентифицира постъпилия сигнал – фалшиво обаждане, лоша “шега” или реално събитие. Това става в рамките на 20 секунди. Недобросъвестните обаждания се санкционират по Закона за 112. Когато на линията постъпи обаждане за реален инцидент, операторът попълва електронен картон, в който отбелязва кой, защо и откъде звъни, вида на инцидента и броя на пострадалите. Данните се регистрират с кратки уточняващи въпроси и по този начин информацията от обаждащото се лице се събира много бързо.

Когато предавате инцидент към телефонен номер 112 е необходимо да бъдете максимално ясни и точни при съобщаване на информацията – име на повикващия, тип и място на инцидента, брой пострадали. Така ще получите помощ по-бързо и адекватно. Конкретният случай веднага се пренасочва към съответната институция – Пожарна безопасност и спасяване, Полиция, Гражданска защита, Спешна медицинска помощ, Национален медицински координационен център, Планинска спасителна служба – БЧК и ИА „Морска администрация”, която изпраща екип на мястото на инцидента. След като службите се задействат, в центъра постъпва обратна информация за това, което се случва на мястото на събитието, колко екипа са изпратени и от коя служба са те. Тази информация се следи и анализира от координаторите. В същото време операторите на 112 приемат сигнали за други инциденти.

Телефон 112 не е информационен телефон, той не обслужва повиквания от неспешен характер – сигнали за неработещи светофари, проблеми с елекро и водоподаването, нарушени пътни участъци и пр.

Ползвайте телефон 112 в случай на внезапна реална заплаха за живота, здравето, безопасността или имущество, като:

  • Пожари
  • Наводнения
  • Спешни медицински случаи
  • Смерч (ураганни ветрове)
  • Земетресения
  • Катастрофи
  • Промишлени аварии и други замърсявания
  • Радиация
  • Зимни бури
  • Съмнения за антракс или други биологични агенти
  • Други произшествия и инциденти

Източник: http://www.112.mvr.bg/Zakonodatelstvo/default.htm

About "НАССР Консултинг" ЕООД - София - "Знанието е съкровище, което следва навсякъде този, който го притежава."

Консултант в областта на храните, туризма и околната среда - с познания, образование и опит, инж-технолог Христина Стамболова-магистър по специалност "Технология на животинските и хранителни продукти,консервирането и общественото хранене" (1991 г.) и магистър по туризъм (2006 г.), придобити в УХТ (бивш ВИХВП)-гр. Пловдив, с дълъг опит (25 г.) в областта на околната среда, с участия в редица обучения и опит по екология, туризъм, храни и хранене, обществени поръчки, приватизация, концесии, мениджмънт на сгради и др.
Публикувано на полезна информация. Запазване в отметки на връзката.

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.